تامین ستاد

خرید خدمات مشاوره – غیر همزمان

روش های انتخاب مشاور :

1.QCBS  : در روش انتخاب مشاور بر اساس کیفیت و قیمت یا  QCBS مشاور منتخب طی فرآیند رقابت کیفی، فنی و مالی انتخاب می شود. در این روش، پیشنهادهای فنی و مالی مشاوران فهرست کوتاه طبق بند (ب) ماده (22) تراز شده و کمترین قـیمت تراز شده ملاک انتخاب مشاور بوده و عقد قرارداد با قیمت درج شده در پاکت قیمت مشاور منتخب، انجام می پذیرد. این روش را فقط می توان برای خدمات مشاوره ای که حوزه کار مشخص دارند، استفاده نمود و میتوان به یکی از سه روش همزمان،غیرهمزمان و بدون انتشار انجام داد.

روش انتخاب بر اساس کیفیت و قیمت (QCBS) : در این روش، ارزیابی مالی پیشنهادها بر اساس قیمت تراز شده بین مشاورانی که امتیاز فنی برابر یا بیش از حداقل امتیاز فنی قابل قبول را کسب نموده اند انجام می شود. در این روش کارفرما موظف است از مشاوران یادشده یا نمایندگان آنها جهت حضور در جلسه گشایش پیشنهادهای مالی دعوت کند. مشاوری که کمترین قیمت تراز شده را پیشنهاد کرده باشد به عنوان مشاور منتخب برگزیده می شود.

  1. 2. QBS : در روش انتخاب بر اساس کیفیت، مشاور منتخب طی فرآیند رقابت کیفی و فنی انتخاب می شود. این روش در کارهای پیچیده و دارای حوزه کار نامشخص یا کارهایی که آثار اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی و یا بلند مدت داشته باشد کاربرد دارد.
  2. بودجه ثابت : در این روش قیمت مربوط به هزینه خدمات مشاور توسط مراجع صلاحیتدار تعیین و محدود به مبلغ معینی می شود. این روش برای کارهای ساده، تکراری و دقیقاً قابل شرح که بودجه آن ثابت باشد کاربرد دارد. در این روش کارفرما باید محدوده کار، شرح تفصیلی خدمات و مبلغ مورد نیاز را برای مشاوران در اسناد درخواست پیشنهاد، مشخص نماید. این روش برای کارهایی که مدت و حجم مشخص ندارد قابل استفاده نمی باشد.

تبصره ـ بودجه مندرج در موافقتنامه های مبادله شده بین دستگاه های اجرایی و معاونت و یا بین دستگاه های اجرایی با واحدهای زیرمجموعه خود به صورت برآورد بوده و الزاماً به معنی مبلغ مشاوره در روش بودجه ثابت نمی باشد.

  1. 4. روش انتخاب بر اساس تعرفه : برای این روش در اسناد درخواست پیشنهاد، نحوه و میزان حق الزحمه مشاور کاملاً بر اساس ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی معاونت تعیین می شود. لذا انتخاب مشاور طی فرآیند رقابت کیفی و فنی انجام می پذیرد.

 

روش انجام در سامانه ستاد(غیر همزمان) :

در این روش ابتدا مسئول ثبت مناقصه اقدام به ثبت اطلاعات عمومی و کلی فراخوان نموده و پس از انتخاب اعضا هیئت انتخاب مشاور و نماینده کارفرما و اطلاعات مالی و زمانی و بارگزاری اسناد فراخوان که در آن بارگزاری صورتجلسه و ضمائم پیش از فراخوان و گزارش شناخت و همینطور مستندات فراخوان مشاوره الزامی میباشد را ثبت و جهت تایید و انتشار به مقام تشخیص ارسال مینماید.

سپس مقام تشخیص اقدام به تایید اطلاعات فراخوان مشاوره نموده و فراخوان طبق زمانبندی منتشر میگردد.

سپس مناقصه گران اقدام به دانلود اسناد اشاره شده نموده و اسناد و مدارک خود را جهت کنترل مدارک ارسال مینمایند.

بعد از اتمام مهلت ارسال پاکات مسئول ثبت مناقصه اقدام به کنترل مدارک(گواهینامه صلاحیت مشاوره و روزنامه رسمی) نموده و سپس جهت تایید مدارک مناقصه گران آنها را به مقام تشخیص جهت تایید ارسال مینماید.

بعد از کنترل و تایید مدارک(گواهینامه صلاحیت مشاوره و روزنامه رسمی) ، مسئول ثبت مناقصه اقدام به بارگزاری اسناد ارزیابی کیفی،گزارش شناخت و شرح کلی خدمات  نموده و سپس جهت تایید نهایی و ارسال دعوتنامه به مناقصه گرانی که در کنترل مدارگ تایید شده اند آنها را به مقام مسئول ارسال مینماید.

بعد از ارسال دعوتنامه با تایید مقام تشخیص، مناقصه گران اقدام به دانلود اسناد ارزیابی کیفی نموده و پس از بررسی و تکمیل اسناد ارزیابی کیفی و سایر مدارک اقدام به ارسال اسناد مینمایند.

سپس مسئول ثبت مناقصه پس از پایان مهلت ارسال اسناد ارزیابی کیفی اقدام به ارزیابی و درج امتیازات ارزیابی کیفی نموده و جهت تایید به مقام تشخیص ارسال مینماید.

پس از تایید ارزیابی کیفی مناقصه گران، مسئول ثبت مناقصه اقدام به ثبت اطلاعات مناقصه نموده و در مرحله ی آخر لیست مشاوران تایید شده را رویت مینماید که در همین صفحه باید مستندات درخواست پیشنهاد یا RFP را بارگزاری نماید.RFP شامل برگ پیشنهاد فنی و مالی میباشد.سپس مسئول ثبت مناقصه اقدام به ارسال اطلاعات به مقام تشخیص نموده و مقام تشخیص پس از بررسی اطلاعات اقدام به ارسال دعوتنامه به فهرست کوتاه مینماید.

سپس مناقصه گران اقدام به دریافت اسناد نموده(RFP) و در مدت زمان مقرر اقدام به ارسال پاکات فنی و مالی مینمایند.

سپس مقام تشخیص در روز بازگشایی وارد کارتابل خود شده و بازگشایی را با امضاء اعضا کمیسیون(هیئت انتخاب مشاور) انجام میدهد.

در بازگشایی ابتدا پاکات فنی بازگشایی شده و امتیاز فنی برای هر کدام از مناقصه گران لحاظ میگردد.بعد از درج امتیازات فنی زمان جلسه ی ارزیابی مالی تعیین شده و در جلسه ی بعد بازگشایی پاکات مالی و تشکیل جدول مقایسه ای و تعیین برنده انجام میگردد.

پس از تعیین برنده مقام تشخیص در کارتابل خود از قسمت فراخوانهای در دست اقدام اعلام  به برنده را انجام میدهد.

پس از اعلام به برنده ، شرکت برنده باید برنده بودن خود را تایید نماید.در صورت عدم تایید ضمانتنامه وی ضبط شده و میتوان برنده دوم را مشخص نمود و یا مناقصه را ابطال کرد.

پس از پذیرش برنده بودن توسط شخص برنده مسئول ثبت مناقصه وارد کارتابل خود شده و از قسمت قراردادها قرارداد مورد نظر را تنظیم و جهت تایید و ارسال به شخص برنده به مقام تشخیص ارسال مینماید.مقام تشخیص پس از رویت قرارداد ، قرارداد مد نظر را به شخص برنده ارسال نموده و شخص برنده در مدت زمان تعیین شده قرارداد را تایید و جهت امضا نهایی به مقام تشخیص ارسال مینماید.

پس از امضاء نهایی قرارداد توسط مقام تشخیص، اگر مناقصه مورد نظر کالا باشد شخص برنده بایستی اقدام به ارسال کالا نماید و سپس انباردار کالای مورد نظر را دریافت نماید.اما اگر  مناقصه مورد نظر خدمت باشد شخص برنده باید اقدام به ارسال صورت وضعیت نموده و تحویل گیرنده(ناظر) اقدام به تایید صورت وضعیت نماید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *